söndag 9 februari 2014

Angående närstående

Nu har jag gjort min första arbetsvecka på ett tag. Jag har varit sjukskriven som följd av cancermardrömmen jag levt i under många år. Denna vecka har det stått mycket i tidningarna om just situationen för närstående till cancerpatienter. Det finns mycket att vinna på att ta hand om oss bättre och det finns många små saker som skulle göra stor skillnad.

Mina föräldrars diagnoser och sjukdomsbilder har varit väldigt olika och jag har därför träffat på många olika människor inom sjukvården. Vissa har varit underbara, andra helt okej men tyvärr finns även de riktigt dåliga. Har de valt fel yrke eller hade de bara en dålig dag? Jag hoppas på det sista.
Jag är dock oerhört tacksam för att dessa människor finns. Jag har fått en oerhörd respekt för undersköterskor och sjuksköterskor som sliter dagligen för att ta hand om våra nära och kära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar