onsdag 28 november 2012

Mitt fokus ändrades drastiskt

Jag fick inte tid att sörja mamma i lugn o ro. När jag hade väntat på att tjälen skulle gå ur marken och skulle urnsätta henne så kom pappa hem. Han var riktigt sjuk och stal min uppmärksamhet. Det som skulle bli en lugn vecka med mammas släkt och vänner blev långa dagar på sjukhuset och oro igen. Kan känna mig irriterad för att jag inte fick min tid för mamma då men pappa kunde ju inte hjälpa att han blev sjuk och han bad nästan om ursäkt för det.

1 kommentar:

  1. Jag läser allt du skriver. De är bra du skriver. Ordet blir din vän. Ordet blir nåt handfast att hålla i när tillvaron skakar. Du ska ta dig din tid att sörja. Vi alla vet.

    Sorgen är inget farligt men det gör ont. Den värsta smärtan lindras med tiden. När tiden går börjar livet åter ta plats i ditt hjärta. Livet vinner alltid, men med sorgen i hanterbart sällskap.

    Vi hörs, Kram Morbror.

    SvaraRadera